Retur & reklamation

Returvillkor privatperson

Du har 14 dagars ångerrätt från den dag du hämtar ut/tar emot din beställning. Som medlem i Byggfabrikens Kundklubb har du 60 dagars öppet köp.

  • Inom Sverige är kostnaden för retur av paket 75 SEK, retur av pall ombesörjs av kund.
  • Retur från Danmark kostar för paket 150 SEK, retur av pall ombesörjs av kund.
  • Retur från övriga marknader ombesörjs av kund.

Kontakta oss på info@byggfabriken.com så hjälper vi dig gärna. Observera att du som avsändare står för eventuella tillkommande avgifter för transport eller tull. 

  • Produkten får ej vara använd, eventuell förpackning måste vara obruten och i säljbart skick.
  • Elprodukter kan endast returneras i originalförpackning.
  • Vid retur av beställningsvaror som är i hela förpackningar är återbetalningen 50% av varornas ursprungspris.
  • Kakel och klinker returneras endast i hela lådor (originalförpckning). Lådorna ska vara fina, hela, rena och i säljbart skick. Kakel- och klinkerreturer kan inte göras i våra butiker.

Retur gäller inte för specialbeställda/kundanpassade produkter

t.ex. innerdörrar, emaljskyltar, bruten färg, textilkabel 

Returvillkor företagskund

Som företagskund har du ingen returrätt, om det inte avtalats särskilt vid köp och står inskrivet på din order.

Vill du returnera en vara?

Retur PostNord

Skapa en returfraktsedel här och följ instruktionerna på nästa sida.

Retur i butik

Förutom varor som kräver pallfrakt (t.ex. kakel och klinker), kan du alltid returnera eller byta din webborder kostnadsfritt i någon av våra butiker.

Vill du reklamera en vara?

  1. Kontakta oss på info@byggfabriken.se vid reklamationsärenden. Ange ditt ordernummer och mailadressen du använde vid köptillfället. Beskriv felet på varan du vill reklamera och bifoga en bild. Vid reklamation står vi för returfrakten. Avvakta med att skapa en returfrakt för produkten till att du fått din reklamation godkänd.
  2. Skapa en returfraktsedel här och följ instruktionerna på nästa sida.

Transportskador och trasiga produkter

Postpaket, Företagspaket & pallfrakt

Om kollit (paketet) eller pallen har fått en fraktskada kontakta oss snarast antingen via telefonnummer 040-643 06 00 eller via e-postadressen info@byggfabriken.com så skickar vi en ny vara.

Vid pallfrakt måste en notis göras på chaufförens fraktsedel.

Ha alltid ordernumret till hands.